Bc. Jan Valuch
Master's thesis
Emoční apely a jejich využití v reklamě
Emotional Appeals and Its Usage in Advertising
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na v současné době široce diskutované oblasti využití emocí v reklamě. Autor se konkrétně zaměřuje na možnosti aplikace humoru v reklamě. Teoretická část práce zahrnuje rozbor problematiky využití emocí v reklamě. Jsou zde vysvětleny hlavní aspekty reklamy a komunikačního mixu. V detailu charakterizovány emoční apely a zdůrazněny možnosti využití prvků humoru. V praktické …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on currently widely discussed areas of the emotional usage in advertising. The author focuses specifically on the possibilities of applying the humor in advertising. The theoretical part of the thesis includes analysis of the use of emotions in advertising. There are shown the main aspects of advertising and communication mix. The emotional apealls are characterized in detail …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xlp33/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Osobnost sportovce v reklamě
Radek Opletal -
Verbal Humour in Advertisements: British Culture Specifics
Zdeňka Tomisová -
Humor v reklamě
Lenka Melounová -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku – projektová (analytická) studie
Stanislav Řehák -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku – projektová analytická studie
Štěpán Kment -
Marketingový mix ve finančních službách
Monika Horčíková -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku (organizace) – projektová studie
Ladislav Sadílek -
Marketingový komunikační mix - využití audiovizuálních prostředků pro marketingovou komunikaci vybraného subjektu
Václav Houdek