Designing a Styles- and Strategies-Based Course for Adults – Bc. Zita Biberlová
Bc. Zita Biberlová
Master's thesis
Designing a Styles- and Strategies-Based Course for Adults
Designing a Styles- and Strategies-Based Course for Adults
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vytvořením kurzu založeného na stylech a strategiích učení pro skupinu dospělých studentů, kteří navštěvují firemní kurz angličtiny. Teoretická část práce představuje vzdělávání dospělých v širším kontextu společně s jejich motivací a rolí učitele. Dále je diskutováno teoretické pozadí a rozdělení stylů a strategií učení. Poslední kapitola teoretické části vyzdvihuje samotný …moreAbstract:
The master’s thesis deals with designing a styles- and strategies- based course for a group of adult learners attending a company course. The theoretical part introduces adult education in a more complex context together with their motivation and the role of a teacher. Moreover, the theoretical background of learning styles and its division is discussed as well as the learning strategies. The last …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/r27co/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2020
- Supervisor: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
- Reader: M.A. Ailsa Marion Randall
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Učební styly a individuální výuka dospělých studentů anglického jazyka
Dominika KARDOŠOVÁ -
Analýza studijních potřeb a předpokladů dospělých studentů při zahájení studia
Tomáš Vaníček -
Pohled na výuku založenou na spolupráci mezi studenty v terciárním stupni vzdělávání
Iveta Bedřechová -
Integrace výuky jazyků založené na úkolech do individuálních online lekcí (akční výzkum)
Markéta Kršková -
Aktuální role nových médií ve výtvarné výchově na druhém stupni ZŠ
Alena Drury Sojková -
Využití pracovních listů ve výuce dějepisu na druhém stupni základních škol založené na analýze učebnic
Kristýna Míková -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Autoregulace učení a strategie učení cizím jazykům v kontextu jazykového vzdělávání českých vojenských profesionálů
Jana Rozsypálková