Marie Stará
Bakalářská práce
Monstra v hlavě Terryho Gilliama
Monsters in Terry Gilliam's head
Anotace:
Bakalářská práce se věnuje monstrům a jejich povaze ve vybraných filmech scenáristy a režiséra Terryho Gilliama. Fantasijní světy, které ve svých filmech Gilliam tvoří, vždy zrcadlí realitu. Rostou z nevědomí hlavních hrdinů a ti se do svých imaginací buď utíkají před monstry schovat, nebo jim v nich čelit. Cílem této práce je nalezení monster ve filmech Brazil, Dobrodružství Barona Prášila, Král Rybář …víceAbstract:
This bachelor's thesis is focusing on monsters and their nature in selected films of screenwriter and director Terry Gilliam. The fantasy worlds in his movies always reflect the reality. They grow from the unconscious of the main characters, who either tend to hide in them or they enter these worlds to confront the monsters. The goal of this thesis is to find monsters in movies Brazil, The Adventures …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
monstra
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 8. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13609
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2019
- Vedoucí: Martin RYŠAVÝ
- Oponent: Lucia KAJÁNKOVÁ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 19. 2. 2020 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková