Mgr. Lukáš Reiskup, DiS.

Master's thesis

Právní regulace marketingové komunikace v kyberprostoru

Legal Regulation of the Marketing Communications in Cyberspace
Abstract:
Tato práce se zabývá právním rámcem který reguluje marketingovou komunikaci v prostředí kyberprostoru, zejména částí známou jako Internet. Obecná část vymezuje marketingovou komunikaci, kyberprostor a regulační rámec. V rámci regulačního rámce je pozornost zaměřena na normy nekalé soutěže. Zvláštní část je pak zaměřena na dvě techniky marketingové komunikace. Prvním jsou nástroje ovlivňující výsledek …more
Abstract:
This work deals with the legal framework which regulates the marketing communication in cyberspace, especially parts known as the Internet. General defines the marketing communication, Cyberspace and the regulatory framework. As part of the regulatory framework is focusing on standards of unfair competition. Special part is focused on two techniques of marketing communications. The instruments are …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 1. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 1. 2009
  • Supervisor: doc. JUDr. Radim Polčák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta