Vliv značky na kupní chování spotřebitele – Bc. Lucie Vorlíčková
Bc. Lucie Vorlíčková
Master's thesis
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
The influence of brand on consumer buying behavior
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem značky na kupní chování spotřebitele. Cílem práce je zjistit aspekty rozhodovacího procesu spotřebitele při koupi konkrétního produktu a určit, jakou váhu má samotná značka mezi nimi. Na základě těchto poznatků uvést doporučení pro budování pozice na trhu. Teoretická část práce je zaměřena na kupní chování spotřebitele, marketingový mix a jeho nástroje. Dále jsou vysvětlena …moreAbstract:
This thesis addresses the influence of a brand on consumer buying behaviour. The goal of the thesis is to discover the aspects of the customer’s decision process while buying a certain product and to determine what significance does the brand name have. Moreover, based on these discoveries it will state some recommendations on building a position on the market. The theoretical part is focused on consumer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VORLÍČKOVÁ, Lucie. \textit{Vliv značky na kupní chování spotřebitele}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2018. Available from: https://theses.cz/id/0yqa5c/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
The Impact of CSR Practices on the Czech Buying Decision Process within the Luxury Fashion Industry
Kristýna Miturová -
Chování spotřebitelů a faktory ovlivňující kupní rozhodovací proces na automobilovém trhu
Kateřina Pořízková -
Vliv PPC reklamy na nákupní rozhodovací proces zákazníka
David Hubáček -
Faktory ovlivňující nákupní rozhodovací proces spotřebitele v gastronomii
Monika Čapková -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Daniel Havlíček -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Monika Hegarová -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Klára Hrabčáková -
Food styling a nákupní rozhodovací proces zákazníka
Michaela Pechová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights