Přípravné období ve výuce čtení a psaní na malotřídní škole – Mgr. Lucie Jakubcová
Mgr. Lucie Jakubcová
Master's thesis
Přípravné období ve výuce čtení a psaní na malotřídní škole
Abstract:
Diplomová práce " Přípravné období ve výuce čtení a psaní na málotřídní škole" pojednává o počátcích čtení a psaní v 1. ročníku na málotřídní základní škole.V teoretické části se práce zabývá metodami ve výuce čtení a psaní, zvláště metodou analyticko-syntetickou, dále charakteristikou a významem málotřídních škol. Problematika přípravného období na čtení a psaní v 1. ročníku je podrobněji zpracována …moreAbstract:
Diploma thesis "Pre-reading and pre-writing activities at one-teacher school" deals with methods in reading and writing - especially characterises the analyze-synthetic method in reading and writing. Problems of pre-reading and pre-writing activities are in detail described in the second part of this work. The exercise book was created for pupils and there are also methodical instructions for teachers …moreKeywords
Čtení psaní přípravné čtení přípravné psaní grafomotorika vyučovací metoda analýza syntéza málotřídní škola učitel žák učební pomůcka pracovní sešit pracovní list hra cvik. Reading writing pre-reading pre-writing teaching method analysis synthesis graphomotor activities one-teacher school teacher pupil teaching aid exercise book game
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 9. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pfkgz/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 9. 2006
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Bilingual (Cz-Eng) Children: School Methods and Family Approaches
Kateřina Hibšová -
The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students
Pavla Šaldová -
Strategie k rozvoji předpokladů pro výuku počátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Hana Hadrabová -
Přípravné období ve výuce čtení a psaní na ZŠS
Lenka Farkašová -
Přípravný program pro výuku elementárního čtení a psaní v přípravném období ZŠ
Lenka Rousová -
Komparace dílčích oslabení čtení a psaní v raném věku
Alena STIEBALOVÁ -
Návrh učební pomůcky - pracovní sešit pro poštovní obory
Jana Švihálková -
Učební pomůcka pro hru na housle
Jana NĚMCOVÁ