Bc. Jakub Al Charragh

Master's thesis

Význam emocí v marketingu

Meaning Application of Emotions in Marketing
Abstract:
Diplomová práce se věnuje významu a využití emocí v marketingu. V úvodní části autor nejprve vymezuje základní pojmy z oblasti marketingu a psychologie emocí. Dále charakterizuje psychologické aspekty emočního prožívání osobnosti ve vazbě na marketingovou komunikaci. Blíže rozebírá pojmy sociální reklama, etická regulace, smyslový marketing a zaměřuje se na působení emocionálních apelů v reklamě. Analytická …more
Abstract:
The thesis is devoted to the meaning and application of emotions in marketing. In the first part, the author initially defines the basic concepts of marketing and the psychology of emotions and characterizes the psychological aspects of emotional perception of personality in relation to marketing communications. Then follows analysis of the concepts of social advertising, ethics regulation, sensory …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2017
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní