Bc. Gabriela Kolářová

Bachelor's thesis

Využití poznatků psychologie u tiskové reklamy

Using of psychologist knowledge of printing advertisement
Abstract:
Reklama jako vybraná kreativní a realizační idea musí oslovit cílovou skupinu a poskytnout dosažení cílů, posílit positioning značky a to jednoduše, srozumitelně, neprodleně a podobou, která spotřebitele zaujme. Primárně musí být tento nápad též v jednotě s dlouhodobou strategií firmy a značky a s předešlými reklamními kampaněmi. V této práci se zaměřuji především na psychologii používanou v reklamě …more
Abstract:
The advertisment as a creative and implementing idea must address the target group and provide the achievement of the goals, simply and clearly strengthen the positioning of the brand and immediately using the form which will be intereresting to users/consumers. Primarily this idea have to be consistent with long time strategy of the company and the brand istself and also with the previous advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 11. 2011
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Adolf Vodrážka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní