Výuka výchovy k občanství prostřednictvím autorské didaktické hry – Bc. Jan Voříšek
Bc. Jan Voříšek
Master's thesis
Výuka výchovy k občanství prostřednictvím autorské didaktické hry
Civic education through original didactic game
Abstract:
Diplomová práce s názvem „Výuka výchovy k občanství prostřednictvím autorské didaktické hry“ se v úvodu zabývá krátkým shrnutím dosavadního poznání v oblasti použití didaktických her ve výuce a také obsahuje teoretickou oporu pro tvorbu autorské didaktické hry v této práci popsané. Jedná se však pouze o prototyp hry pokrývající osm vyučovacích hodin výchovy k občanství v šesté třídě. Právě vytvoření …moreAbstract:
Thesis titled Civic education through original didactic game summarizes actual knowledge in field of didactic game use in teaching in its introduction. It also includes theory background for creating of the original didactic game that is present in this thesis. However, it is solely a prototype demonstrating eight lessons of civics in sixth grade. The focus of this thesis was the prototype game creating …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jdcsz/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Civics / Učitelství dějepisu pro základní školy
Theses on a related topic
-
Alternative Methods of Teaching English Pronunciation (and their Effectiveness at Lower Secondary School
Adam BRÁZDA -
Individualisation in Teaching English to Young Learners
Markéta Nekulová -
Fun elements and game-like activities as a part of teaching English at Czech schools
Lucie MRKVICOVÁ -
Přístupy k výuce témat souvisejících s předsudky a stereotypy v rámci výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ
Kristýna TANCEROVÁ -
Identifikace používaných výukových metod Výchovy k občanství v tradiční, montessori a daltonské pedagogice
Veronika Pazderová -
Aplikace vybraných aspektů alternativních vzdělávacích koncepcí ve výuce Výchovy k občanství na základních školách
Ivana Růžková -
Game-based learning: Příklady dobré praxe a návrh výukové počítačové hry
Filip Šelong -
Desková hra "Krycí jména" jako didaktická pomůcka ve výuce českého jazyka
Michaela Vařbuchtová