Edita Těšínská

Master's thesis

Vliv marketingové komunikace ve farmaceutickém průmyslu na rozhodování spotřebitele

The influence of pharmaceutical industry's marketing communication on consumer's decision-making
Abstract:
Diplomová práce představuje marketingovou komunikaci ve farmaceutickém prů-myslu z pohledu spotřebitelů. Zaměřuje se na to, jak spotřebitelé vnímají marketingovou komunikaci v této oblasti a jaký vliv má na rozhodování spotřebitele v případě nákupu volně prodejných léčiv. Cílem je zjistit, kdo je pro spotřebitele nejdůvěryhodnější zdroj informací, na základě kterého se rozhodují o nákupu volně prodejných …more
Abstract:
This master thesis introduces the pharmaceutical industrys marketing communication from the consumers point of view. It is aimed at consumers perception of the marketing communication in this area and at the way it influences their choice in purchases of over-the-counter drugs. Its goal is to find out which source of information leading to the final decision over the purchase of an over-the-counter …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2016
  • Supervisor: Ondřej Lešetický
  • Reader: Petr Svoboda

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/49706