Bc. Tomáš Boraň
Master's thesis
Analýza řízení rizik v podniku
Risk management analysis in a company
Abstract:
Předmětem diplomové práce „Analýza řízení rizik v podniku“ je analýza vybraných rizik ve zvoleném podniku, zhodnocení současné strategie jejich řízení a navržení efektivnějších způsobů řízení vybraných rizik. První část práce se zaměřuje na teoretické vymezení rizika, jeho klasifikaci a přístupy. Jsou představeny nástroje pro identifikaci rizik, obecný postup při analýze rizik a metody řízení rizik …moreAbstract:
Subject of the submitted thesis „Risk management analysis in a company“ is the analysis of chosen risks in a selected company, evaluation of the current strategy of their management, and suggestion of more effective ways of managing selected risks. The first part of the thesis focuses on the theoretical definition of risk, its classification, and approaches. Tools for risk identification, general risk …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m8o8o/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Martina Sponerová
- Reader: Ing. Elena Láncošová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Finance / Finance
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova