Ing. Dana Přádová, DiS.

Master's thesis

Přístupy k zjišťování efektivnosti reklamy v pojišťovnictví

Approaches to Determination of Promotion Efficiency at Insurance Business
Abstract:
Zjišťování efektivnosti reklamy je důležité, ale komplikované téma. Nikdy nelze jednoznačně určit, zda zákazníka ovlivnila právě reklama. Při výběru produktu či služby působí na zákazníka řada faktorů. Cílem mé diplomové práce je zjistit, zda může být reklama v pojišťovnictví efektivním nástrojem komunikace. Efektivnost reklamy lze měřit různými testy a výzkumy. Testy prováděné před, v průběhu nebo …more
Abstract:
Advertisement efficiency assessment is an important, but complicated topic. One can never positively define whether a customer has been influenced by a commercial. Customers are influenced by a number of factors while choosing a product or a service. The goal of my thesis is to find out whether advertisement can be an effective communication tool. A commercial effectivity can be measured by different …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2009
  • Supervisor: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
  • Reader: JUDr. Petr Majerik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní