Intervenční program s náplní výtvarných a psychomotorických aktivit a jeho vliv na jemnou motoriku u dětí s poruchou učení/chování – Bc. Lucie Svobodová
Bc. Lucie Svobodová
Master's thesis
Intervenční program s náplní výtvarných a psychomotorických aktivit a jeho vliv na jemnou motoriku u dětí s poruchou učení/chování
Intervention program with a charge of artistic and psychomotor activities and its impact on fine motor skills in children with learning / behavior
Abstract:
Tato práce je rozdělena na šest hlavních kapitol. První kapitola je zaměřena na teoretické vymezení pojmů. Další kapitoly práce se věnují intervenčnímu programu, jeho aplikaci a výsledkům, které byly získány. Cílem práce bylo zjištění působení psychomotorických a výtvarných aktivit na jemnou motoriku, pozornost, motorické dovednosti a kvalitu života dětí se symptomy ADHD, poruchami učení a chování …moreAbstract:
This work is divided into six main chapters. The first chapter focuses on theoretical definitions. Other chapters are dedicated to the intervention program, its application and results that were obtained. Aim of this study was to determine the effects of psychomotor and art activities for fine motor skills, attention, motor skills and quality of life of children with symptoms of ADHD, learning disabilities …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tnkql/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2014
- Supervisor: doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVOBODOVÁ, Lucie. \textit{Intervenční program s náplní výtvarných a psychomotorických aktivit a jeho vliv na jemnou motoriku u dětí s poruchou učení/chování}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/j2l6k8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Special Education
Theses on a related topic
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Specifické poruchy učení u žáků 1. stupně základních škol - okres Benešov
Lucie Všetečková -
Specifické poruchy učení u žáků na prvním stupni základní školy v Praze
Lucie Maršnerová -
Specifické poruchy učení u žáků střední školy
René Sabl -
Specifické poruchy učení v dospělosti
Petra Halová -
Specifické poruchy učení u studentů na střední škole
Petra Ryšková