Bc. Jana Hochvaldová

Master's thesis

Vliv tzv. "Ikea efektu" na spotřebitele generace Y

The affect of „Ikea“ effect on generation Y
Abstract:
Hochvaldová, J. Vliv tzv. "Ikea efektu" na spotřebitele generace Y. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Tato diplomová práce se věnuje působení „Ikea“ efektu na spotřebitele. Pojem „Ikea“ efekt je označován jako skutečnost, kdy lidé přiznávají vyšší hodnotu pro-duktům, na jejichž sestavení se nějakým způsobem podíleli, ve srovnání se stejný-mi produkty, na jejichž kompletaci …more
Abstract:
Hochvaldová, J. The affect of „Ikea“ effect on generation Y. Master thesis. Brno: Mendel University, 2021. This diploma thesis outlines the „Ikea“ effect and the way how it affects consu-mers who belong to the generation Y. The „Ikea“ effect describes that people who cooperate on the assembly of the product, give it higer value automatically. The theoretical part of the thesis describes consumer behavior …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Master programme / field:
Economics and Management / Trade Management and Economics