Bc. Andrea LEHOCZKÁ

Master's thesis

Lexikálně sémantická a morfologicko-syntaktická rovina jazyka u dětí se sociálním znevýhodněním

Morphology and Syntax Deficits and Lexical-semantic Skills of Socially Disadvantaged Children
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo zjistit, v jakých jazykových rovinách děti se sociálním znevýhodněním selhávají. Průzkum byl směřován na děti pocházející ze sociálně znevýhodněného prostředí. Jako výzkumný vzorek bylo vybráno 336 žáků prvních tříd základní školy. Testování probíhalo formou screeningového šetření. První fáze se uskutečnila na konci září roku 2017 a další o 6 měsíců později v březnu 2018 …more
Abstract:
Purpose of this master thesis is discovering of language level where children with social disadvantage seems to fail. Research focuses to children coming from socially disadvantaged environment. Research sample consists of 336 pupils from first grade. Screening method is used for testing. The first phase took place in September 2017 and another one six months later in March 2018. The master thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. PaedDr. Ilona Pešatová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LEHOCZKÁ, Andrea. Lexikálně sémantická a morfologicko-syntaktická rovina jazyka u dětí se sociálním znevýhodněním. Ústí nad Labem, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta