Bc. Eva Stavjaníková

Bachelor's thesis

Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia

Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá dyslexií při výuce angličtiny jako druhého jazyka. Teoretická část práce vymezuje specifické poruchy učení, jejich projevy a dopady, které mohou mít na zapojení žáků, jejich sebehodnocení a školní výsledky. Dále práce popisuje a porovnává různé metody a přístupy používané v rámci výuky Anglického jazyka, které pomáhají rozvíjet jazykové dovednosti u žáků s dyslexií. …more
Abstract:
This thesis deals with dyslexia on learning English as a second language (ESL). The theoretical part of this thesis defines specific learning difficulties, their manifestation, and the effects they can have on the engagement of learners, their self-esteem and school achievements. Furthermore, the thesis describes and compares various methods and approaches used in ESL to help develop language skills …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
  • Reader: M.A. Ailsa Marion Randall

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta