Filip Paděra

Bachelor's thesis

Genderové kontroverze v reklamě: Genderové stereotypy a jejich vnímání spotřebitelem středoevropského trhu

Gender controversies in advertising: Gender stereotypes and their perception by Central European consumers
Abstract:
Práce se věnuje problematice využití genderových stereotypů v reklamách a jejich vnímání spotřebitelem středoevropského trhu. Jejím cílem je pak především skrze vlastní výzkum provedený v rámci třech vybraných zemí, a to České republiky, Slovenska a Německa, které středoevropský trh částečně reprezentují, zjistit, jak obyvatelé vybraných zemí vnímají využití genderových stereotypů v reklamách a identifikovat …more
Abstract:
This thesis focuses on the use of gender stereotypes in advertisements and their perception by consumers of the Central European market. Its aim is to find out how the inhabitants of the selected countries perceive the use of gender stereotypes in advertisements and to identify the differences between these countries and selected social groups through the research conducted in three selected countries …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2023
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Jindřich Henzl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89316