Lenka Szeteiová

Master's thesis

Marketingové a komunikační strategie muzeí v komunikaci s mladým publikem: srovnávací studie mezi Albertinou a Národní galerií v Praze

Museum marketing and communication strategies to create a young audience: a comparative study between the Albertina Museum and the National Gallery Prague.
Abstract:
Budování mladého publika je investicí do budoucnosti muzejní instituce. Muzeum by mělo být schopno mladého člověka oslovit, přesvědčit ho k akci a vytvořit takové podmínky, aby si mladý návštěvník odnášel pozitivní zážitek. Tato diplomová práce se zabývá tím, jak můžeme dnes efektivně oslovovat věkovou skupinu 15-25 let a jak lze systematicky dlouhodobě takové publikum budovat. Teoreticko-metodologický …more
Abstract:
Building a young audience is an investment in the future of the museum. The museum should be able to reach out to young people, persuade them to act and create such an ambience that the young visitor will leave with a positive experience. This diploma thesis deals with how we can effectively reach the 15-25 age group today and how we can systematically build such an audience over the long term. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 8. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 9. 2021
  • Supervisor: Marek Prokůpek
  • Reader: Lucia Horňáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/84746