Matyáš Hájek
Master's thesis
Strategická analýza umělecké a aukční galerie
Strategic analysis of an art and auction gallery
Abstract:
Diplomová práce se zabývá strategickou analýzou nejmenované umělecké a aukční galerie XY. V průběhu práce je pomocí analýzy PESTLE a Porterova modelu pěti sil zkoumáno makrookolí a mikrookolí podniku, pro podnikové zdroje je využita analýza VRIO a schopnosti podniku jsou popsány pomocí hodnototvorného řetězce. Komplexní zhodnocení je následně provedeno pomocí SWOT analýzy a je zde stanoveno závěrečné …moreAbstract:
This Master’s thesis deals with the strategic analysis of an unnamed art and auction gallery XY. Throughout this thesis are used various types of analysis for different problematics. The macroenvironment and microenvironment is studied by PESTLE analysis and Porter’s five forces analysis, sources and corporate skills are described by VRIO analysis and by value chain. The final summary is made by SWOT …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80493
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2020
- Supervisor: Marek Prokůpek
- Reader: Lucia Horňáková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80493
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova