Bc. Michaela Kročová
Master's thesis
Didaktické hry ve výuce matematiky
Didactic Games in Mathematics Education
Abstract:
Diplomová práce „Didaktické hry ve výuce matematiky“ se zabývá problematikou používání didaktických her v hodinách matematiky na základní škole. Tato práce je složena ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje s pojmy hra, didaktická hra. Představuje hru jako výukovou metodu. Dále se soustřeďuje na hru v matematice a jsou zde uvedeny ukázky konkrétních matematických her …moreAbstract:
Diploma thesis “Didactic Games in Mathematics Education” deals with issue of using of didactic games in mathematics lessons in primary school. This work consists of two main parts, theoretical and practical. The Theoretical part introduces the concepts of game, didactic game. It introduces game as a teaching method. It also focuses on the game in mathematics and it includes some examples of mathematics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d745s/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 5. 2016
- Supervisor: PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
- Reader: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství matematiky pro základní školy
Theses on a related topic
-
Využití historie matematiky ve výuce matematiky: matematika starověkého Egypta
Lada Šturmová -
The role of a teaching assistant in a primary school classroom
Romana Halíková -
Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School
Dominika Slabá -
Rotational teaching of English language at Primary and Lower Secondary school
Michal Pospíšil -
Porovnání úrovně čtení s porozuměním na konci 1. ročníku ZŠ při vyučování metodou genetickou a analyticko-syntetickou. Comparison the level of reading comprehension at the end of the first year of primary school teaching method of genetic and analytic-synthetic.
Dita PAŤHOVÁ -
Desková hra "Krycí jména" jako didaktická pomůcka ve výuce českého jazyka
Michaela Vařbuchtová -
Didaktická hra při výuce matematiky na základní škole
Markéta Kovářová -
Didaktická hra jako prostředek rozvoje badatelských dovedností
Jana LUKÁŠOVÁ