Bc. Klára Maloušková
Bachelor's thesis
Oděv jako nástroj komunikace
Clothing as a communication tool
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na znaky v odívání. Nejprve je definován pojem móda. Ta je chápána jako součást každodenního života - například móda účesů, doplňků či samotná móda odívání, jež tvoří jádro této práce. Záměrem první části je definovat oděv a jeho historii. Oděv je přitom chápán jako prostředek komunikace. Každodenní odívání má určitý význam a účel, který je mu přisuzován. Druhá …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the signs of clothing. Firstly, the concept of fashion is defined. It is seen as a part of everyday life - for example, the fashion of hairstyles, accessories or the fashion of clothing itself, which creates the heart of this work. The first part is intended to define clothing and its history. The clothing is understood as a mean of communication. Everyday clothing has …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/puytm/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Lenka Lee, Ph.D.
- Reader: Mgr. Hana Řehulková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Aesthetics
Theses on a related topic
-
Oděv jako znak subkultur osmdesátých let 20. století: metodické listy pro výuku výtvarné výchovy
Rebeka Maria Kasapidu -
Oděv jako znak
Tereza Lišková -
Tradičný ženský odev v obci Torysky
Barbora Báreková -
Odev ako kľúč k interpretácii Fridy Kahlo
Lucia Heiserová -
Fajjúmské portréty: odev a účesy na ženských podobizniach
Miroslava Malinová -
ODEV A JEHO KONŠTRUKCIA, LÍNIA, GEOMETRIA A KINETIKA
Lenka KARASOVÁ -
Oděv jako znakový systém/ autorský oděv
Martina Novotná -
Oděv/Objekt\nl{} Oděv na rozhraní plastiky
Martina BENEŠOVÁ