Monika JENÍKOVÁ

Master's thesis

UPLATNĚNÍ PRVKŮ DALTONSKÉ VÝUKY V PRIMÁRNÍ ŠKOLE

WHICH ELEMENTS OF THE DALTON´S PLAN IS POSIIBLE TO USE IN COMMON PRIMARY SCHOOL EDUCATION
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá uplatněním daltonských prvků a jejich využíváním v běžných primárních školách. Tyto alternativní prvky mají kořeny v reformní alternativní pedagogice. Už v reformní škole se kladl důraz na individualizaci vzdělávání, které i dnes mohou ovlivňovat školní praxi. Prostřednictvím nově upravené výchovy mladých lidí se mělo dosáhnout nové společnosti. Stoupence reformní pedagogiky …more
Abstract:
This graduation theses deal with use of dalton's elements abd their exploitation in common primary schoolss. These alternative elements have their roots in reformatory alternative pedagogy. Already in reformatory school layed stress on individuation of education, which may influence school practice also today. Through newly modified education of young people should be achieved new communities. Follower …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2008
Accessible from:: 26. 6. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2008
  • Supervisor: Mgr. Alena Seberová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

JENÍKOVÁ, Monika. UPLATNĚNÍ PRVKŮ DALTONSKÉ VÝUKY V PRIMÁRNÍ ŠKOLE. Ostrava, 2008. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 26.6.2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 26. 6. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta