Podpora žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka – Bc. Doris Hanusová
Bc. Doris Hanusová
Bachelor's thesis
Podpora žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka
Support of students with specific learning disabilities in Russian language teaching
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá podporou žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola teoretické části se zaměřuje na specifické poruchy učení (SPU), jejich definici, klasifikaci těchto poruch a na metody výuky cizího jazyka, které lze využít i při výuce žáků s SPU. Druhá kapitola se zabývá vzděláváním žáků s SPU, s tím spojenou legislativou …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the support of students with specific learning disabilities in Russian language teaching. The thesis is divided into three chapters. The first chapter of the theoretical part focuses on specific learning disabilities, their definition, classification of these disabilities and methods of foreign language teaching that can be used in teaching students with specific learning …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/au0rt/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2022
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education for Education / Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Theses on a related topic
-
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Rámcový vzdělávací program a tvorba školního vzdělávacího programu
Alena Štěpánová -
Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a výuka informatiky na střední škole
Michaela MADAJOVÁ -
Environmentální výukový program „Hospodářská zvířata – nedílná součást našeho života“ pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy
Monika Střítežská -
Mistr Rajhradského oltáře - edukační program pro estetickou výchovu na střední škole
Michaela Gerichová -
Rámcový vzdělávací program a jeho naplnění v běžné a rozšířené hudební výchově
Barbora NERMUŤOVÁ -
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Tereza FEBROVÁ