David Andrle
Bachelor's thesis
Nová média v umělecké sféře
New media in the art world
Abstract:
Tato bakalářská práce vytváří zcela unikátní pohled do světa nových médií. Zaměřuje se především na sféru umělců, jejich tvorby a využití nových médií. Nejprve specifikuje spojení technologií a umění z historického hlediska. Poté se v práci zaměřuji na nově vytvořené umělecké směry, které úzce souvisejí s novými médii. Z důvodu provázanosti nových médií a webu 2.0 je zde i výčet specifických médií …moreAbstract:
This work creates a unique view into the world of new media. It focuses primarily on artists of their sphere of production and usage of new media. At first, there is specification of a connections between technology and arts from a historical periods. Then the work focuses on the newly created artistic movements, which are closely related to new media. Due to the consistency of new media and Web 2 …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 11. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/24036
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2011
- Supervisor: Antonín Pavlíček
- Reader: Josef Hubáček
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/24036
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Informatika
Theses on a related topic
-
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Sanzhar Isakov -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Ulkar Aliyeva -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan -
The role of New Media in a modern Marketing Communication
Anar Kabdylova -
The role of New Media in a Modern Marketing Communication
Illia Bukhanets -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová