Petr Malák
Bachelor's thesis
Esport jako budoucnost pro sponzoring sportovců
Esport as a future for sports sponsorship
Abstract:
Hlavním cílem této práce je zhodnocení potenciálu sponzoringu v esportu. Mezi dílčí cíle patří sestavení literární rešerše, zaměřené na marketing, komunikaci a sponzoring. Dále provedení analýzy aktuálního stavu sponzoringu v esportu a reálném sportu doplňenou o kvantitativní marketingový výzkum ve formě dotazníku, jejich komparace a následné sestavení návrhů a doporučení pro efektivnější sponzoringové …moreAbstract:
The main goal of this thesis is to evaluate the potential of sponsorship in esports. Sub-goals include the compilation of a literature review, focused on marketing, communication and sponsoring. Furthermore, the assesment of the current state of sponsoring in esports and traditional sports supplemented by quantitative marketing research in the form of a questionnaire, their comparison and subsequent …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 1. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 7. 2. 2023
- Supervisor: Ing. Hana Volfová, Ph.D.
- Reader: Kateřina Müllerová, Mgr.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.Bachelor programme / specializace:
Ekonomika a management / Marketing and Sales Management
Theses on a related topic
-
Marketingový komunikační mix vybraného podniku v závislosti na změnách jeho marketingového mixu
Renata Abulaesova -
Marketingový a komunikační mix Národní galerie Praha a Státního muzea Ermitáž
Katarína Krátka -
An Analysis and Improvement of the Marketing Communications Mix of Sadlon Technologies s.r.o.
Monika Klasovitá -
A Marketing Communications Mix for the Czech Company LIMEX-TECHNIK s.r.o. on the B2B Market in Order to Gain Customers
Jakub Čumpelík -
The Analysis and Improvement of the Marketing Communications Mix of POLÁK WINERY, s.r.o.
Mário Polák -
An Analysis of the Marketing Communications Mix of the Czech Company Elektro Euro Plus in order to Increase Competitiveness
Radim Janyš -
A Marketing Communications Mix for a Translation Company
Barbora Habrúnová -
Marketingový a komunikační mix Českých drah a Rossijskich železnych dorog
Klára Švecová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights