Blended learning in the development of academic writing in a one to one course – Ing. Zuzana Petrová
Ing. Zuzana Petrová
Master's thesis
Blended learning in the development of academic writing in a one to one course
Blended learning in the development of academic writing in a one to one course
Abstract:
V teoretické části práce se autorka představuje koncept blended learning a přístupy ve výuce psaní v anglickém jazyce pro akademické účely. Dále se práce zabývá zařazením anglického jazyka pro akademické účely v kontextu výuky anglického jazyka. Následně jsou v diskutována specifika anglického psaného jazyka pro akademické účely oproti běžnému použití a jsou uvedeny nejběžnější typy textů, ve kterých …moreAbstract:
The theoretical part presents the concept of blended learning and approaches to teaching academic writing. Further, the thesis explores English for Academic purposes in the context of general language teaching (ELT). The next section of the theoretical part describes the main features of EAP in comparison to general English, and the most common academic texts are introduced. Further, the author deals …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w3c46/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2018
- Supervisor: M.A. Ailsa Marion Randall
- Reader: PhDr. Tamara Váňová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely
Eva Ellederová -
Vliv online výuky na jazykové dovednosti studentů oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi
Michaela Minářová -
Čeština jako cizí jazyk pro anglicky mluvící: komparace učebnic češtiny jako cizího jazyka
Barbora VEJLUPKOVÁ -
Aplikace pro tablety pro výuku zeměpisu
Natálie Jurmanová -
Analýza využití pomůcek pro výuku anglického jazyka žáka s lehkým mentálním postižením
Magdaléna Samková -
Tvorba pracovních listů do anglického jazyka pro žáky druhého stupně na Střední škole, základní škole a mateřské škole pro sluchově postižené v Olomouci
Michaela VOSKÁROVÁ -
Alternativní metoda sugestopedie jako inspirace pro hodiny anglického jazyka v jazykové škole
Marika Kovácsová -
Blended learning ve výuce žáků s SPU
Robin Horák