Lucie Francová

Bachelor's thesis

Vnímání influencer marketingu v oblasti fashion se zaměřením na sociální síť Instagram

Perception of Influncer Marketing in Fashion with a Focus on Instagram Social Network
Abstract:
Předmětem závěrečné práce je zkoumání působení instagramových influencerů propagující fashion produkty na uživatele této sociální sítě a celkové vnímání trendu influencer marketingu cílovým publikem. Teoretická část práce je zaměřena na marketingovou komunikaci, sociální média a influencer marketing. Praktická část práce je zaměřena na kvalitativní výzkum ve formě rozhovorů s vybranými fashion influencery …more
Abstract:
The subject of the bachelor thesis is the research of the impact of Instagram infuencers promoting fashion products on Instagram users and overall perception of influencer marketing trends by target groups. The theoretical part focuses on marketing communication, social media and influencer marketing. The practical part of the thesis deals with qualitative research conducted in the form of interviews …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Denis Drexler, Ph.D.
  • Reader: Jitka Ludvíková, Mgr.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.