Kooperace rodičů a školy při reedukaci projevů specifických poruch učení u žáků základní školy – Bc. Martina Mičková
Bc. Martina Mičková
Master's thesis
Kooperace rodičů a školy při reedukaci projevů specifických poruch učení u žáků základní školy
Cooperation of parents and school on remediation of specific learning disabilities of children at primary school
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá tématem kooperace rodičů a školy, popř. učitelů, při reedukaci specifických poruch učení u žáků základní školy. V teoretické části je popsáno terminologické vymezení problematiky, klasifikace a projevy jednotlivých poruch učení, poradenský systém v souvislosti péče o žáky se specifickými poruchami učení. Práce nastiňuje legislativní rámec vzdělávání jedinců se specifickými …viacAbstract:
This diploma thesis deals with the subject of cooperation of parents and school on remediation of specific learning disabilities of children at primary school. The theoretical part describes the symptoms of these disabilities, their classification and diagnosis, as well as the impact of these learning disabilities on the personality of the pupil and his/her family. We have also depicted principles …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/e5edm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 5. 2011
- Vedúci: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
- Oponent: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Special Education / Special Education
Práce na příbuzné téma
-
Teaching English to Young Learners with Specific Learning Difficulties: The Value of Teacher-Parent Cooperation
Lucie Leidolfová -
Assessing learners with specific learning differences in English language lessons
Simona Jelínková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Site-specific a prostorová instalace
Jan HRUBEŠ -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková